Isnin 26 Sep 2016M/24 ZulHijjah 1437H Solat Icon W3C Disability AccesibilityHelp RSS Web Mail
 
 
Kerajaan Orang Awam
search1
 
 
banner1
banner2
 
 
separator Laman Utama separator Piagam Pelanggan separator Pautan Berguna separator Peta Laman separator galeri video separator
 
 

Profail Jabatan
Direktori Pegawai
Kelab Kebajikan & Sukan
Carta Organisasi

Arahan/Pekeliling
Keratan Akhbar
Pautan Di Negeri Melaka
Pautan ICU JPM Negeri
e-Buletin Tuah
Arkib Data

Piagam Pelanggan
Penggunaan Perkhidmatan Online

e-KASIH
SPPII
KHAS

Dalam Talian : 2
Hari ini : 3
Bulan Ini : 6701
Bulan Lepas :7264
Jumlah : 84219
Capaian : 1013500
IP Anda :10.40.88.2
Kemaskini : 15/09/2016

Piagam Pelanggan
voice icon



KOMITMEN : "ICU JPM AKAN MEMBERIKAN PERKHIDMATAN YANG CEMERLANG, BERKUALITI, DAN BERINTEGRITI MELALUI AMALAN URUS TADBIR YANG TERBAIK DENGAN BERKESAN BERASASKAN PIAGAM PELANGGAN SEPERTI BERIKUT:

PERKHIDMATAN TERAS UTAMA

  1. Memberi maklumbalas awal terhadap Laporan Prestasi Pelaksanaan Projek Rancangan Malaysia Lima Tahun (RMLT) kepada Kementerian dalam tempoh tiga (3) hari daripada tarikh permintaan.

  2. Memberi maklum balas kepada permohonan runding cara dalam penilaian outcome program/projek kepada agensi dalam tempoh tiga (3) hari daripada permohonan diterima.

  3. Memberi maklum balas awal terhadap permohonan khidmat nasihat, rundingan dan sokongan teknikal berkaitan dengan pengurusan Projek Pembangunan dalam tempoh tiga (3) hari selepas menerima permohonan.

  4. Mengemukakan ulasan kepada Memorandum Jemaah Menteri ke Kementerian dalam tempoh sepuluh (10) hari daripada tarikh penerimaan notis.

  5. Memberi keputusan permohonan projek yang dikemukakan melalui eKhas dalam tempoh tiga (3) hari.

  6. Menjana senarai profil Ketua Isi Rumah (KIR) Miskin/Miskin Tegar daripada eKasih dalam tempoh dua (2) hari selepas perbincangan dan persetujuan dibuat ke atas jenis dan keperluan maklumat ditepati.

  7. Memberi maklumbalas awal terhadap permohonan/pertanyaan berkaitan projek/program Bumiputera Sabah/Sarawak dalam tempoh tiga (3) hari daripada tarikh permohonan diterima.

  8. Maklumbalas pertama daripada Call Centre BLESS dalam tempoh satu (1) hari.

  9. PERKHIDMATAN SOKONGAN
  10. Memberi maklumbalas kepada permohonan mengadakan latihan SPPII dalam tempoh tiga (3) hari daripada tarikh permohonan diterima.

  11. Memberi maklumbalas pertama kepada pertanyaan / aduan sistem / rangkaian ICT yang diterima melalui Call Centre ICU JPM dalam tempoh satu (1) hari.

  12. Memberi maklumbalas pertama kepada Pertanyaan / Aduan Awam dalam tempoh tidak melebihi tiga(3) hari.

  13. PEMULIHAN PERKHIDMATAN :

    Jika Atas Sebab-Sebab Tertentu ICU JPM Tidak Dapat Menunaikan Tanggungjawab Dalam Tempoh Yang Dijanjikan, Kami Akan Dengan Serta Merta Memberi Jaminan Kepada Pihak Pelanggan Untuk Melaksanakannya Dalam Masa Yang Dipersetujui."

 

 

 

 

viewed iconLaman ini telah dilihat sebanyak 22048 kali
Time visit iconKali terakhir dilawat pada 26/09/2016 - 3:03:08 am
 
pic19 pic20
 
Penafian : Jabatan ini tidak akan bertanggungjawab atas sebarang kehilangan data atau kerugian yang berlaku disebabkan penggunaan portal ini.
 
 
[Dasar Keselamatan] [Dasar Privasi]
 
 
Hak Cipta Terpelihara PPN Melaka 2014© ICU JPM / Paparan Terbaik dengan resolusi 1024 x 768
Get Mozila FirefoxGet Opera Get Avant Browser Get Safari Get Internet Explorer